Wednesday 7 December 2011

Myrtos and Assos


On our first day at Kefalonia we had a meeting with Arke's travel agency operator about the sightseeing trips in the island.
We chose the trip through the North: Myrtos, Assos, FiskardoMelissani Lake and Drogarati Cave.

On the scheduled day, a taxi from Arke picked us up at the Hotel to take us to Lixouri. There, we got into a ferry to Argostoli, Kefalonia's capital, where a bus was waiting for us.

Myrtos Beach, our first stop, is one of the most photographed Greek beaches.
We only looked at it from above because it would be difficult to get there by bus.

From Grécia 2011 - Kefalonia -

The second stop was Assos, a small village with pretty Venetian style houses.

From Grécia 2011 - Kefalonia -

Very cosy, Assos offers enchanted corners and lovely terraces!

Some examples below :-)

From Grécia 2011 - Kefalonia -


From Grécia 2011 - Kefalonia -

From Grécia 2011 - Kefalonia -

Are you enjoying this trip? ;-)

4 comments:

Sara said...

Sim, estou a gostar muito da viagem :) Aquela praia e o estilo de vida "al fresco" são excelentes argumentos argumentos.
Esta troca é gira: eu mostro-te a Madeira e tu vai-me guiando pela Grécia :)))
Beijinhos!

Presépio no Canal said...

:-) As localidades onde nos levaram na Cefalonia tem casas muito bonitas (conseguiram escapar ao terramoto). Ja a capital sofreu muito.
Eu cheguei a ter um saquinho da Madeira. Foi-me trazido pelo meu pai quando ele la foi.
Um dia gostava de ir a Madeira, uma no Verao e outra no Ano Novo (para ver os fogos).
Fico a aguardar mais fotografias ;-)) com sugestoes de locais a visitar ;-) e tasquinhas para se petiscar deliciosamente. :-)))
Beijinho!

ana said...

Sandra,
As flores, as casas, as cores, as pessoas são maravilhosas. O mundo Mediterrânico é maravilhoso!:))
Beijinhos.

Presépio no Canal said...

Verdadinha!!! E um mundo mais suave, mais envolvente, mais luminoso! :-)))
Beijinhos!!